Ihohoitotuotteet ovat tärkeä osa monien ihmisten päivittäisiä rutiineja, ja niiden suosio on kasvanut merkittävästi viime vuosien aikana. Tuotteiden markkinointi onkin saanut uusia ulottuvuuksia, kun niihin on lisätty painatuksia. Painatuksilla varustetuissa tuotteissa on se hyöty, että ne toimii tehokkaina tuotteina yrityksen brändille ja näin niillä on suuri mainosarvo. Tutustu lisää Axon Profil tuotteisiin.

Miksi painatukset ihohoitotuotteissa ovat tehokkaita?

Painatuksia saa moniin tuotteisiin: voidepurkkeihin, seerumeihin ja kasvonaamioihin. Ne antavat brändille mahdollisuuden erottua kilpailijoista. Painatuksiin voi sisällyttää esimerkiksi logoja, iskulauseita tai muita materiaaleja, jotka herättää kuluttajien huomion. Etenkin, jos brändisi on suunnattu naisille, voi ihonhoitotuotteet olla kiinnostava tapa tuoda yritystäsi esille. Nykyaikana myös esimerkiksi aurinkorasvan rooli on korostunut. Yle esimerkiksi on julkaissut juttua aurinkorasvojen hyödyistä. Tämä voi olla yksi brändäyksen kohde. Kuitenkaan liian nuorelle iholle ihonhoitotuotteet eivät välttämättä ole hyväksi, joten yrityksen kohderyhmä täytyy olla tiedossa.

Käyttämällä logoja tuotteissa voidaan luoda vahvempi brändi-identiteetti ja tehdä brändistä tunnetumpi. Kun tuotteita käytetään päivittäin, tulee brändin visuaalisuus koko ajan ihmisten mieleen.

Personointi ja asiakasuskollisuus

Jos tuotteita varustetaan painatuksilla, ne tarjoaa myös personointimahdollisuuksia. Nämä voivat lisätä asiakasuskollisuutta. Esimerkiksi monet yritykset tarjoaa nykyään mahdollisuutta yksilöllisiin painatuksiin, jossa asiakkaat voivat itse valita omat tekstit ja logot tuotteeseen. Henkilökohtaisempi ilme voi tehdä tuotteista erityisempiä ja mieleenpainuvampia.